Rozbudowa Kanału Panamskiego, który łączy Ocean Spokojny z Atlantykiem, weszła w ostatnią fazę. Trwają testy wrót śluz zlokalizowanych po stronie atlantyckiej kanału. Próby rozpoczęły się pod koniec czerwca i potrwają 3 miesiące. Otwarcie kanału, które pierwotnie miało się odbyć w roku 2014, obecnie planowane jest na pierwszą połowę 2016 roku.
Po zakończeniu przebudowy przez kanał będą mogły przepływać statki o pojemności 14 tys. TEU, czyli trzy razy większe niż dotychczas. Ma to ogromne znaczenie dla armatorów, dla których używanie większych jednostek jest bardziej opłacalne. Koszt przebudowy kanału sięga 5,25 mld USD.
Więcej o decydującej fazie rozbudowy w materiale wideo poniżej.
Mający już ponad 100 lat Kanał Panamski może doczekać się wkrótce konkurencji ze strony powstającego Kanału Nikaraguańskiego. Jego budowa rozpoczęła się formalnie w grudniu 2014 roku, jednak dotychczas nie jest znany nawet jego dokładny przebieg. Budząca wiele kontrowersji przede wszystkim wśród ekologów, naukowców i obrońców praw człowieka budowla ma powstać do 2019 roku.
Na początku sierpnia z kolei planowane jest otwarcie drugiej nitki innej słynnej drogi wodnej - Kanału Sueskiego. Nowy kanał o długości 35 km biegnie równolegle do środkowej części istniejącego. Pozwoli on na ruch statków w obu kierunkach jednocześnie, dzięki czemu zmniejszy się o połowę czas potrzebny na pokonanie przeprawy.
Do wybrzeży na północ od Wirginii, pierwszej angielskiej kolonii w Ameryce, na statku "Mayflower" przybyło 102 osadników. Założyli miasto w Plymouth, od nazwy portu, z którego wypłynęli we wrześniu; tak narodziła się Nowa Anglia.