TYP: a1

Katamarany i trimarany, praktyczny poradnik dla żeglarzy

poniedziałek, 1 kwietnia 2019
Informacja prasowa

Andrew Simpson dzieli się̨ z czytelnikami swoim wieloletnim doświadczeniem i wiedzą w dziedzinie projektowania wielokadłubowców oraz żeglugi tymi jachtami – od podstawowych zagadnień z dziedziny stateczności po praktykę̨ pływania pod żaglami i na silniku.

W rozdziałach podręcznika zaprezentowana została wiedza z następujących dziedzin:

Porównanie katamaranów z trimaranami

  • Olinowanie i ożaglowanie
  • Silniki
  • Cumowanie
  • Wywrotki
  • Stateczność
  • Spinakery
  • Kotwiczenie
  • Żegluga w trudnych warunkach
  • Konstrukcja jachtów

O autorze

Obecność Andrew Simpsona w świecie żeglarskim datuje się od momentu, gdy jako 13-latek podjął służbę na statku szkoleniowym. Z biegiem lat został oficerem marynarki handlowej, a obecnie zajmuje się projektowaniem i budową jachtów oraz pełni obowiązki inspektora żeglugi. Regularnie publikuje w branżowych czasopismach, jest również̇ autorem licznych książek o tematyce żeglarskiej.

  • Tłumaczenie: Wojciech Szypuła
  • Liczba stron 96
  • Format  165 x 235 mm
  • Oprawa łączona
  • Cena 49,90
  • ISBN  978-83-953063-6-5

 

Tagi: podręcznik, RYA, katamaran
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 29 lipca

Zmarł Zbigniew Milewski, konstruktor jachtów, m.in. takich jak Ametyst, King's Ametyst, Topaz, Beryl, Zośka, Miś. Autor znaczącej książki "Projektowanie i budowa jachtów żaglowych"
piątek, 29 lipca 2005
Powróciła do Gdańska s/y "Panorama", jacht klubu AZS we Wrocławiu, kończąc tym samym trwający 11 miesięcy rejs Orvaldi Antarctica; w czasie rejsu odwiedzono porty Brazylii, Urugwaju, Argentyny, Chile, Peru, Ekwadoru, fiordy Patagonii, Galapagos, Wyspy
piątek, 29 lipca 2005
Ze Szczecina wypłynął s/y "Śmiały" pod Kapitanem Bolesławem Kowalskim w rejs do Ameryki Południowej z bogato rozbudowanym programem badawczym
czwartek, 29 lipca 1965
W hamburskiej stoczni zwodowano czteromasztowy bark "Pamir"; statek był przeznaczony dla niemieckiego armatora Fryderyka Laeisza do obsługi linii południowoamerykańskiej
sobota, 29 lipca 1905