Wygląda na to, że prace przy przekopie Mierzei Wiślanej rozpoczęły się na serio. Urząd Morski w Gdyni zaakceptował harmonogram prac budowlanych. Obecnie trwa niwelowanie terenu.
W pierwszej fazie budowy przekopu powstać mają sam kanał żeglugowy, mosty, nabrzeża i budynki techniczne. Do końca stycznia powinien być przygotowany teren pod budowę kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną – najpierw konsorcjum Besix/NDI będzie budowało nabrzeże przeładunkowe od strony Zatoki Gdańskiej, bo transport materiałów budowlanych i sprzętu drogą wodną na plac budowy jest kluczowy dla sprawnego prowadzenia prac (przez Mierzeję Wiślaną prowadzi jedna, wąska i kręta droga).
W kolejnych dwóch etapach budowy przekopu powstać mają m.in. tory żeglugowe na Zalewie Wiślanym i rzece Elbląg oraz zwodzony most w miejscowości Nowakowo, który ma zastąpić obecną przeprawę pontonową. Przetargi na etapy II i III powinny zostać ogłoszone w roku 2020. Zgodnie z harmonogramem otwarcie kanału nastąpi w roku 2022.
Od połowy grudnia koparki usuwają w miejscu przekopu pozostałości po wyciętych wcześniej drzewach, usunięto także pozostałe po II wojnie światowej niewypały i niewybuchy.
Tagi: Mierzeja Wiślana, przekop, inwestycja