TYP: a1

TeamBAKISTA - podsumowanie pierwszej części sezonu 2014

czwartek, 5 czerwca 2014
Informacja prasowa | Patryk Zbroja
Team Bakista
R. Wołosiak - sailens.pl dla PMT
Początek czerwca to dla wielu żeglarzy dopiero początek sezonu. Tymczasem szczeciński TeamBAKISTA prowadzony przez Patryka Zbroję właśnie kończy pierwszą jego część.

Okres ostatnich trzech miesięcy to starty w 5 imprezach zaliczanych do Pucharu Świata w match-racingu.

W marcu - na rozgrzewkę - szczecinianie wzięli udział w Mistrzostwach Słowenii (Grade 3), które odbyły się na wodach Adriatyku nieopodal Izoli. Ostatecznie zajęte 6 miejsce odzwierciedlało poziom formy na początku sezonu i brak wystarczającego rozpływania, zwłaszcza w stosunku do załóg, które cały okres zimowy startowały w regatach z cyklu „winter series”.

Kwiecień to przygotowania do startu w podwójnych regatach (Grade 3) w niemieckim Plon. Pomimo wypełnienia planu treningowego niemal w całości, okazało się że trudne i zmienne warunki wietrzne uniemożliwiły szczecinianom walkę o najwyższe miejsca. W pierwszych regatach podium zostało zdobyte (3 miejsce), ale w drugich TeamBAKISTA zajął dopiero 5 miejsce. Na osłodę pozostał tytuł „Prince of the Castle”.

W maju przyszły starty w zdecydowanie silniej obsadzonych imprezach rangi Grade 2. W dniach 22-25.05. w Kreuzlingen, po bardzo dobrym pływaniu i zaciętej walce z utytułowanymi przeciwnikami, szczecinianie zajęli ostatecznie 6 miejsce, wygrywając z wyżej notowanymi załogami. Natomiast w ostatni weekend (29.05-1.06.) w czasie Szczecin Match Race TeamBAKISTA po słabszym pierwszym dniu, odbudował formę i po zwycięstwach m.in. nad 4-krotnym Mistrzem Świata Ian’em Williamsem (GBR) oraz Mistrzem Europy P.A. Morvanem (FRA) uplasował się z remisowym bilansem na miejscach 6-9, zajmując ostatecznie miejsce 8, tuż za medalistą Mistrzostw Świata P.Robertsonem (NZL) oraz Mistrzem Polski P. Tarnackim. Przy czym, w przegranych wyścigach z T.Basicem (CRO), J.Berntssonem (SWE) i P. Tarnackim do zwycięstw zabrakło naprawdę niewiele.

Pomimo ostatecznych wyników w środku stawki, które ostatecznie nie dają zbyt wielu punktów w światowym rankingu ISAF, trzeba podkreślić, że żegluga szczecinian jest coraz lepsza. W stosunku do roku poprzedniego ewidentnie poprawiony jest tzw. prestart, czyli jeden z najważniejszych elementów regatowej rozgrywki. Widać efekty dużej pracy nad komunikacją w załodze, koncentracją i coraz lepszą motywacją. Wreszcie, poprawiona została technika prowadzenia jachtu oraz jego szybkość, które pozwalają na równorzędną rywalizację z zawodowymi team’ami ze światowej czołówki.

Suma tych czynników daje bardzo dobre rokowania na poprawę wyników w kolejnych dwóch częściach sezonu.

Druga część sezonu to treningi i starty w dobrze obsadzonych regatach organizowanych na Pomorzu Zachodnim przez Polish Match Tour:
  • Świnoujście Match Race - 20-22.06.2014 r.,
  • Kamień Pom. Match Race - 18-20.07.2014 r. (kwalifikacje do Mistrzostw Świata),
  • Mistrzostwa Polski w match-racingu w Szczecinie - 5-7.09, gdzie szczecinianie zapowiadają walkę o medal!

Skład meczowy TeamBAKISTA stanowią:

  • Maciej Gonerko - trymer żagli przednich,
  • Adam Laskowski - dziobowy/pitman,
  • Marek Prokopiak - dziobowy/trymer żagli przednich/pitman,
  • Marcin Zubrzycki - dziobowy/trymer grota,
  • Krzysztof Żełudziewicz - trymer grota/pitman,
  • Patryk Zbroja - sternik.

A już w najbliższy weekend, TeamBAKISTA kończy pierwszą część sezonu startując w Berlinie w regatach flotowych na jachcie TOMAHAWK o prestiżowe trofeum Marx-Oartz-Preis (w kategorii dla bezwzględnie najszybszego jachtu). Szczecinianie wystartują w następującym składzie:
  • Karina Rostek - trymer baksztagów,
  • Krzysztof Beltrani - pitman,
  • Artur Jączkowski - trymer żagli przednich,
  • Marek Prokopiak - pitman,
  • Tomasz Tetela - pitman,
  • Patryk Zbroja - sternik.
Oby dopisał wiatr :)
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 23 listopada

Francis Joyon na trimaranie IDEC wyruszył z Brestu samotnie w okołoziemski rejs z zamiarem pobicia rekordu Ellen MacArthur; zameldował się na mecie po 57 dniach żeglugi, poprawiając poprzedni rekord o dwa tygodnie.
piątek, 23 listopada 2007