W czerwcu na wody wokół sopockiego molo powraca Biznes Liga Żeglarska. Będzie to już VIII edycja Ligi w jej piątym sezonie. Na liście startowej dwanaście załóg, przedstawicieli rozmaitych biznesów z różnych części Polski. Partnerami Ligi po raz kolejny zostały firma EPAM oraz Olivia Business Centre, które do rywalizacji wystawią również swoje załogi. W składzie Olivii zobaczymy ponownie mistrza olimpijskiego Mateusza Kusznierewicza.
W tym roku na VIII edycję BLŻ składać się będzie sześć imprez. Po trzy z nich odbędą się w czerwcu i wrześniu. Tradycyjnie miesiące urlopowe lipiec i sierpień będą wolne od wyścigów. Rywalizacja rozpocznie się 2 czerwca, a kolejne regaty rozgrywane będą co dwa tygodnie.
Od początku istnienia Ligi jej organizator GSC Yachting ściśle współpracuje z Magazynem Prestiż, dlatego też inauguracja Ligi wraz z prezentacją zespołów odbędzie się podczas wiosennej edycji imprezy Sopot Wave 31 maja, a ogłoszenie zwycięzców i wręczenie nagród na jej jesiennej edycji 4 października.
Rozgrywki będą prowadzone w dwóch grupach, pięć pierwszych imprezy będzie kwalifikacjami, po których zespoły zostaną podzielone na grupę złotą i srebrną. Wielki Finał w ostatni weekend września wyłoni zwycięzcę rywalizacji, który otrzyma tytuł Mistrza Biznes Ligi Żeglarskiej i odbierze okazałe trofeum przechodnie.
- To kolejny sezon Biznes Ligi Żeglarskiej i kolejne wyzwania. Cieszy nas niezmiernie, że w rywalizacji pojawiają się nowe zespoły. Żeglarstwo jest znakomitą platformą promocyjną dla firm. Jednym z założeń BLŻ jest umożliwienie uczestniczącym firmom nawiązywania nowych kontaktów, wzmacniania relacji biznesowych czy budowania atmosfery pracy zespołowej. Oczywiście najważniejsza jest sama rywalizacja i sport, dlatego bardzo cieszę się, gdy w załogach można spotkać tak znakomitych żeglarzy jak Zbigniew Gutkowski czy Jarosław Kaczorowski, którzy brali udział we wcześniejszych edycjach, czy Mateusza Kusznierewicza w ostatnich i obecnych rozgrywkach. Oczywiście wyczynowi żeglarze występują jedynie gościnnie i nie mogą sterować, gdyż cała liga ma charakter amatorski i tej zasady bardzo pilnujemy – podkreśla Rafał Sawicki z GSC Yachting.
Biznes Liga Żeglarska daje możliwość uczestnictwa w profesjonalnych wyścigach regatowych pomiędzy reprezentantami rozmaitych biznesów, prowadzonych pod okiem polskich żeglarzy sportowych. Załogi, poza praktyczną możliwością doskonalenia swoich umiejętności, rywalizują w widowiskowej formule wyścigów przy sopockim molo, które jest najbardziej dogodnym miejscem do kibicowania takim zmaganiom w Polsce.
Każdy uczestnik może nauczyć się taktyki walki z przeciwnikiem, trymowania żagli oraz technik prowadzenia jachtu. Projekt jest skierowany do biznesu – jako narzędzie do aktywizowania własnych pracowników i budowania atmosfery pracy zespołowej lub jako metoda budowania relacji z klientami w niebanalnym formacie. Cykliczne regaty prowadzone są na jednakowych jachtach sportowych Delphia 24 OneDesign. Wyścigi odbywają się w odstępach dwutygodniowych. Zespoły składają się z 4-6 osób – jako załogi firmowe. Czas spędzony na wodzie w oprawie prawdziwych wyścigów sportowych gwarantuje ogrom zdrowych emocji.
W tegorocznej edycji na starcie zobaczymy przedstawicieli firm: Apteki Gemini, Atena, Bud-Invest, EPAM, Erplast, Eurocast, Olivia Business Centre, SimplyCar, Sosnowski, StoGda, W Ślizgu! oraz Yacht Club Sopot.
Partnerami Głównymi projektu są Olivia Business Centre oraz EPAM, Partnerami są: D.A.D Sportswear, STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi, Sanhaus Apartments Promarina Sopot, Kąpielisko Morskie Sopot, Henkel, Prosseco Mionetto oraz Magazyn W Ślizgu!, Prestiż Magazyn Trójmiejski.
Szczegóły projektu można znaleźć na www.biznesligazeglarska.pl , a bieżące relacje, zdjęcia i video z regat można znaleźć na profilu facebook: https://www.facebook.com/gscyachting
Tagi: regaty