TYP: a1

poniedziałek, 22 sierpnia 2011
mBank Saling Team

Fot. Andrzej Marcjanik
W dniach 14-20 sierpnia na jeziorze Usma (Łotwa) odbyły się Mistrzostwa Świata w klasie Micro. Szybko i sprawnie udało nam się certyfikować jacht i odbyć wszystkie pomiary, trochę potrenować i odpocząć przed regatami. Czuliśmy się świetnie przygotowani do walki o podium…

Niestety dwa pierwsze dni były dla nas brutalnym ciosem w twarz. Przypływaliśmy albo w środku stawki, a jeżeli na dobrym miejscu to z falstartem. Spalił nas trochę stres, kilka błędnych decyzji, nie mogliśmy znaleźć się w bardzo słabym i niezwykle zmiennym wietrze… dużo by o tym pisać.

Trzeci dzień napełnił nasze serca nadzieją. Ten długodystansowy bieg był dla nas dużo łaskawszy. Popłynęliśmy na luzie, szybko i ostro. Obudziliśmy się, odrodziliśmy. Po trzecim dniu awansowaliśmy z szóstego na piąte miejsce, z wysoką, bo 22 punktową stratą do 3 miejsca w dywizji Racer. Nie wiedzieliśmy czy uda nam się wskoczyć na podium, ale wiedzieliśmy że jesteśmy już na dobrej drodze. W ciągu dwóch kolejnych dni (piątek i sobota 19, 20 sierpnia 2011) udało nam się dokonać czegoś co mogło się wydawać niemożliwe na imprezie takiej rangi. Płynęliśmy szybko i zdecydowanie od startu do mety, walcząc o kolejne punkty aż do ostatniego biegu, który był wiatrowo najsilniejszym biegiem mistrzostw (do 6 w skali Beauforta) z ponad półmetrowymi falami, które wyrosły z pod wody w ciągu minut.

Mistrzostwa Świata zakończyliśmy na 3 miejscu z 8 punktową przewagą nad czwartym miejscem, zdobywając brązowy medal Mistrzostw Świata dywizji Racer. Wczorajsze zwycięstwo smakowało dużo lepiej niż zeszłoroczne mistrzostwo świata w dywizji Cruiser, które w ostatnich dniach było prawie pewne. Tu musieliśmy walczyć do końca z innymi zawodnikami, z własnymi ograniczeniami i słabościami, ale udało się! Wróciliśmy zmęczeni ale bardzo szczęśliwi.

pozdrawiamy,
mBank Saling Team
www.janiszewskiracing.com
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 19 września

Wypłynięciem na wody Pacyfiku przez Cieśninę Beringa załoga jachtu "Stary" pod Kpt. Jackiem Wacławskim zamknęła symboliczną bramę Przejścia Północno-Zachodniego. Równolegle ze "Starym" przejście pokonał drugi polski jacht s/y "Nekton" pod Kpt. Tadeuszem N
wtorek, 19 września 2006
Zmarł Tadeusz Prechitko, jachtowy kapitan żeglugi wielkiej, pilot Chorągwi ZHP w Wolnym Mieście, działacz żeglarski od 1927 r. W 1936 r. na s/y "Korsarz" wygrał wyścig na XI Igrzyska Olimpijskie z Helu do Kilonii. Na tym jachcie w 1963 r. zajął III miejsc
niedziela, 19 września 1982
Na jachcie "Kurun" wyszedł w rejs dookoła świata (z portu wyjścia Croisic do Maroka z towarzyszem żeglugi, potem już samotnie) Jacques-Yves Le Toumelin; trasa rejsu wiodła przez Atlantyk, Kanał Panamski, Markizy, Cieśninę Torresa, Kapsztad do portu wyjści